Posts Tagged ‘hate’

Dan Ingat, 7C’s SEBAB SUAMI BENCIKAN ISTERI (dari Dr Fadillah Kamsah )Untuk semua isteri, bakal isteri dan jugak yg beristeri …
C1. CABAR Isteri nie kalau bergaduh dengan suami mulalah kata “Kalau awak berani cubalah [cabar suami cari perempuan lain]! Dr Fadillah kata
JGN CABAR SUAMI nanti suami buat betul-betul isteri juga yg putih mata …
C2. CABUL Perbuatan & kata2 isteri yang tak sopan (isteri hilang sifat malu) seperti keluarkan kata2 yg tidak baik pada mertua …
C3. CELUPAR Celupar nie suku-sakat cabul juga. Isteri selalu cakap yg kotor, mungkin kadang2 terlepas cakap …
C4. COMOT Isteri bila nak keluar rumah aje baru nak comel tapi kat rumah comot. Suami pula di opis dok nampak yg comel2 aje … Ade isteri kata – mekap untuk >suami, … tapi kat rumah tak mekap pun …
C5. CEMBURU Suami lemas kalau isteri cemburu berlebih-lebihan … sikit2 dok telefon suami kat opis. Suami baru balik kerja dah kita tanya macam-macam. Suami balik lewat overtime dah syak yg bukan2 …
C6. CEREWET Suami tak suka bila isteri cerewet tak bertempat
C7. CINCAI Buat kerja rumah cincai, masak cincai, kemas rumah cincai, jaga anak cincai… Dr Fadillah kata suami paling benci bila isteri cincai jaga anak… anak dah masuk longkang tapi mak dok lepak depan tv lagi …7C’s ni lambang keperibadian muslimah yang lemah akhlaknya … Berpelajaran tinggi belum tentu tinggi akhlaknya. Tapi kita ni insan yg mudah lupa & lalai … ada masa2 tertentu, mungkin juga kerana sifat suami & keadaan sekeliling yang buat kita mempunyai salah satu ciri2x 7C tu …
I came across this on the internet. and how cool of someone to list it out. hehehe….. somehow there are truth in it.
The 7 C’s stated above translated in English are actually (trying my best). 7 reasons to why husbands hate their wives…

1. Challenge – a wife who likes to challenge the husband during an arguement
2. lewd – language used by the wife
3. obscene – foul method of communication
4. messy – bottomline is to look presentable for the husband, even at home
5. jealous – the husband will feel swamped if the wife is overjealous
6. fussy – fussiness at inappropriate timing
7. casual – does thing as she pleases

:: fucker ::

Posted: September 8, 2006 in family, rants & ramblings
Tags: , ,

dad.. i really fucking hate you. i mean it. HATE.. I FUCKING HATE YOU!!!!!!


why do u do this?
why do u do that?
why u have to go there?
why u want to do that?
why cant u do this?
why cant u do that?
why do u need to pay for this?
why do u need to sign that?

why dont u just shut up….